Hra či realita?

14.10.2014 13:04

Dieťa  podľa vyjadrenia Johna Locka prichádza na svet ako nepopísaná čistá tabuľa.

Všetko čo dieťa vníma zmyslami sa na túto „tabuľu zapisuje“. Psychický  a mentálny vývoj dieťaťa je neuveriteľný zázrak a aj  najzraniteľnejší.

Je veľmi naivné myslieť si, že dokážeme ovplyvniť  a usmerniť všetko s čím príde naše dieťa do kontaktu.

Je ale dobré robiť veci ako najlepšie vieme a to už od prvých okamihov, kedy dieťa dostatočne vníma svoje okolie.

Prejavy lásky, nežné dotyky, starostlivosť, spúšťajú v našom dieťatku prvé reakcie na svojich blízkych  a prostredie.

Ak bude dieťa od narodenia milované a spokojné z hľadiska svojich základných potrieb, bude nám svoju spokojnosť prejavovať úsmevom a prospievaním.

Príde však deň, kedy zistíme že naše zlatíčko už pozná naše zaručené poloprofesionálne mimické výkony s ktorými by sme uspeli aj na kástingu do komédie.

Spoznávanie vééľkéého sveta pusinkou prináša veľa milých príhod a úžasných fotiek. Od cumlíka, cez hryzátko, prstíkov a nožičiek, máme pocit že naše dieťako chce mať v pusinke celý svet. Áno je to tak. Učí sa, spoznáva  a je na nás čo a ako.

Tu nastáva čas na správne rozhodnutia a zrazu stojíme pred regálom plným hrkálok, chrastítok, plyšových potvoriek, kolotočov a.. vyberáme čo sa páči nám, po čom siahne malá ručička alebo nám napovie symbol vhodné pre deti do 3 rokov.

Ako sa zorientovať v obrovskej ponuke? Kedy a akú hračku kúpiť?

Vtedy, kedy je naše dieťa na ňu pripravené.

Vieme, nie ste vyškolení odborníci a k Vášmu dieťatku ste nedostali návod ..tak poďme na to pekne poporiadku.

 

Späť