Archív článkov
Matematická gramotnosť
14.10.2014 13:31
Jeden, dva, tri, štyri, päť, spočítam si všetko hneď.
Vieme sčitovať, odčitovať, ovládame násobilku, vzorce.. vieme. Matematická gramotnosť je schopnosť používať teóriu matematiky v praxi.
Ak poznáme vzorec- mali by sme ho vedieť použiť pri výpočte množstva obkladu či podlahy.
Ak...
———
Čitateľská a pisateľská gramotnosť
14.10.2014 13:30
„Poď maminka, prečítam ti rozprávku“- čarovná veta od nášho dieťatka, ktoré nenavštevuje školu a predsa nám chce čítať.
Sme plní úžasu, keď vezme do svojich rúčok knihu, s odhodlaním začne listovať a „čítať“ rozprávku.
Dieťa objavuje súvislosť medzi obrázkami a písmenkami. Vo...
———
Gramotnosť je diagnóza?
14.10.2014 13:27
V žiadnom prípade!
Byť gramotný je zjednodušene povedané- vedieť čítať a písať. Avšak dôležitejšie je čo napíšeme a ako spracujeme prečítané.
Funkčná gramotnosť je vnímaná ako spôsobilosť spracovávať informácie z tlačeného a písaného textu a využívať ich pri riešení rôznych situácií...
———
Typy hračiek a hier.
14.10.2014 13:24
Je to farebné, má to kolíky, pár koliesok...čudo s podnázvom rozvíjajúca hračka.
Kde sa to vzalo a koho to napadlo?
Označenie hračky má užívateľovi ozrejmiť hlavnú funkciu, vlastnosť hračky ktorou sa odlišuje od iných.
Slovník najčastejších označení:
rozvíjajúca: konštruktívne...
———
Nehrá sa - len rozhadzuje.
14.10.2014 13:23
V preklade - vaše dieťa môže trpieť „syndrómom vyhorenia“.
Vaše dieťa doteraz skladalo skladačky, vozilo bábiku v kočiariku, kreslilo, jazdilo s autíčkami ... a koniec. Čo sa stalo?
Dieťa približne vo veku 3-4 rokov vyhľadáva k svojej hre spoluhráča. Potrebuje spätnú...
———
Rozvoj dieťaťa- vek alebo individualita.
14.10.2014 13:22
Vekové ohraničenie uvádzané na hračkách či hrách, odráža priemer stupňa vývoja u dieťaťa, teda aj to, či dieťa dokáže robiť úkony(skladanie, vkladanie, zostavovanie, pravidlá) ku ktorým ho hračka nabáda alebo je na to určená.
Výrobcovia hračiek testujú svoje výrobky nielen z dôvodu...
———
Drevo- plast- textil?
14.10.2014 13:21
Ponuka hračiek je veľmi rozsiahla a nezaostáva ani v spôsobe prevedenia z hľadiska materiálov. Už sa vám určite stalo, že ste tú istú hračku videli vyrobenú z dreva, plastu či iného materiálu.
Výber je daný väčšinou vašim osobným vkusom, obľubou materiálu, praktickou údržbou,...
———
3v1 nie!
14.10.2014 13:19
Hra je pre dieťa činnosť porovnateľná s povinnosťami školopovinného dieťaťa či s pracovnou činnosťou dospelého.
Dbajme preto na psychohygienu, neponúkajme dieťaťu hračky, ktorých sa nedokáže „zbaviť“. Máme na mysli hračky pevne pripevnené k postieľke, ktorá má slúžiť na...
———
Bezpečnosť hračky je ako airbag v aute.
14.10.2014 13:16
V prvom rade je dôležitá bezpečnosť.
Nikdy nekupujte hračky bez označenia CE, neznámych zdrojov alebo bez označenia vekovej hranice. Zdvorilo odmietnite darček ktorý tieto základné kritéria nespĺňa, prípadne zabezpečte aby sa k dieťatku takáto hračka nedostala. Nepríjemné alergie, hnačky...
———
Hra či realita?
14.10.2014 13:04
Dieťa podľa vyjadrenia Johna Locka prichádza na svet ako nepopísaná čistá tabuľa.
Všetko čo dieťa vníma zmyslami sa na túto „tabuľu zapisuje“. Psychický a mentálny vývoj dieťaťa je neuveriteľný zázrak a aj najzraniteľnejší.
Je veľmi naivné myslieť si, že dokážeme...
———
Záznamy: 1 - 10 zo 10